fredag 1. april 2011

Helg

Så var det jammen meg helg igjen. Dagene flyr.....Hver fredag får jeg alltid veldig lyst å handle litt fra butikken, det er så gøy å ha med seg noe hjem til helga. Det han være alt fra et deilig luktelys, duk, en vase eller en lykt... jeg føler særlig for dette når våren ligger i luften, vil fornye meg litt :-) Du er iallefall velkommen innom butikken om du og vil fornye deg litt, hehehe :-D


Over til noe helt annet: Jeg lager knekkebrød hver søndag, og nå vil jeg gjerne dele en oppskrift med dere. Og som den fantastisk flinke bloggeren jeg er har jeg tatt bilde litt sånn step by step under prossessen: et knekkebrød blir til.(dog ikke helt som en matbloggers type bilder, som legger hver eneste ting i små søte skåler for så å blande i en stor)

Dette trenger du :                    
                                                  
                                        2 dl lettkokte havregryn
                                        2 dl sammalt rug
                                        2 dl solsikkekjerner
                                        2 dl sesamfrø
                                        2 dl havrekli
                                        1 dl kruskakli
                                        1 dl linfrø
                                        2 ts salt
                                        7,5 dl vann









                                                        Jeg måler opp og hiver i en bolle


  


                                                                      Blande





Ha i vann og la det svelle litt.
Fordel så blandingen på tre stekebrett med bakepapir.
Smør ut med skje eller slikkepott, tynt lag.
Hiv alle bretta inn i ovnen. STEKES I VARMLUFT, 150 grader i ca 1 time og 15 minutt!
Etter 10 min i ovn, tar du ut brettene og skjærer knekkebrød i passe størrelser med f.eks et pizzhjul.


Mens du venter på knekkebrødene skal bli ferdige kan du f.eks svinge deg i en stang:




Også kan du kose deg til lunsj!

mmmm hjemmelaget knekkebrød med brunost

Det finnes mange forskjellige oppskrifter på hjemmelagde knekkebrød, men dette anbefales på det sterkeste!

God helg :-)

6 kommentarer:

  1. Haha! Ja noe skal man jo finne på mens ovnen gjør sitt. Skulle gjerne tatt en tur innom butikken din og sett på de fine varene, men det blir en LANG shoppingtur. ;-) Moro å se litt bilder fra hjemmet ditt også! Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Gjett om jeg skal prøve dette knekkebrødet!
    Tusen takk for oppskriften.
    Skjønner godt at du har lyst å ta med deg hjem noe fra butikken!!!!!!!!!!!!Hadde ikke blitt mye igjen hvis det var meg,hi,hi!!
    Ønsker deg en fin ny uke!
    Goe klem fra Sol

    SvarSlett
  3. Kjekt du vil prøve knekkebrød oppskrifta Sol :)
    Ja litt bilder fra kjøkkenet hjemme, kanskje kommer det mer :-)hehe

    SvarSlett
  4. Det va ei nydelige stong, såg dyre ud:)

    SvarSlett
  5. Den var dyr nok, men den gjør jobben sin ;-) hehehe

    SvarSlett
  6. Mmmmm, må prøve den oppskriften! Har dessverre ingen stang jeg da:). Herlige bilder!

    SvarSlett